søndag den 26. december 2010

Det var dén jul...


Som vi fejrede sammen med mine forældre og min fars fætter. Dvs. vi var 8 - og der kunne heller ikke klemmes gaver ind til flere under hverken træet eller under reoler.

Jeg havde glædet mig til juleaften, men synes måske ikke helt mine forventninger blev opfyldt.
På gavefronten er jeg fuld ud tilfreds, bla; 12 glas fra Holmegaard, ikke mindre end 3 le creuset gryder; 2 stockpot og en støbejernsgryde. Sopranos dvd box, krus, brødbakke, tøj, nye madrasser og 3 bøger.

Jeg havde forestillet mig en Disney jul hvor alle var glade... Men første kritiske punkt var turen til kirkegården for at sætte lys hos dem der ikke er mere.
Og det er en sikker måde at hidse ældstebarnet op, han gider ikke kirkegårde!
Da han så også satte sig med sin pc i stuen juleaften, og fik besked på at pakke den sammen, så var fanden løs igen.

Yngstebarnet kunne ikke vente på at få gaver, og selv om han fik gaver om eftermiddagen og mellem and og risalamanden, så var det ikke helt som han havde tænkt sig.
Faktisk var han nødt til at forlade stuen og gå i køkkenet for at sidde og græde lidt over han sikkert ikke fik hvad han havde ønsket sig.
Det fik han så senere, hvor han brød ud i jubel - og havde så slet ikke tid til at åbne flere gaver!

Mellembarnet hidser sig aldrig op til mere end at være mellemfornøjet - og hun havde en god aften.

Mere end en gang overvejede jeg at droppe julen for eftertiden - men det gør jeg jo ikke, vi skal fejre Jesus fødsel - og det gjorde vi også. Yngste åbnede vinduet og sang fødselsdagssang for Jesus allerede om eftermiddagen.
Det er nu ellers ikke os der slider på kirkebænkene...

Jeg har fordøjet, fortrængt og forenet mig med tanke om, at vi bare har for meget temperament til at vi kan holde en dejlig rolig jul i familiens skød...

Næste højtid er nytårsaften, som for mit vedkommende fejres på arbejdsmarkedet. Men resten af familien fejrer den herhjemme med hele svineriet, og vi har meget faste traditioner nytårsaften hvad angår menuen.

Natmaden er hotdogs, og da jeg ikke ved hvornår jeg får fri, så er det foreløbig min bedre halvdel der står for hotdogs til teenagerne og deres kammerater.
Det er en rigtig god måde på at lade sine teenager tage i byen nytårsaften - for så kommer de hjem omkring kl. 24, om man kan vuderer om de er i en tilstand hvor det er forsvarligt at lade dem fortsætte udi natten.
Foruden det også er hyggeligt at se deres kammerater glade og opstemte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar