lørdag den 23. april 2011

Fredag, lørdag og søndag...


Holder jeg fri i påsken i år.
Jeg har da i et svagt øjeblik misundt de der har fri alle helligdagene.
Men minder så mig selv om, at jeg ikke er sådan en,
 der gider arbejde hver dag fra mandag til fredag.
Jeg kan også sagtens nøjes og nyde 3 fridage.

Yngstebarnet, aka kænguruen, holder sin påskeferie på trampolinen.
Han får brugt en masse energi.
Vel egentlig også mere end han har,
for han er godt nok pænt vrøvlet omkring sengetid.

Mellembarnet, aka barnet man ikke kan nå, bruger sin ferie hos arriva.
Hun har været til fest, og mødt nye bedste venner.
Som bor 3 zoner herfra i tog.
Det er åbenbart det ungdommen tæller, ikke som vi andre der bruger kilometer.
Så bedst som de er her, er de 3 zoner væk,
og ringer hjem i sidste øjeblik før toget kører,
 for at spørge om de må sove sammen - igen!

Ældstebarnet er hjemme på påskeferie.
Ham vi har savnet.
Jeg havde næsten glemt hvor impulsiv han er.
"Nåeh ja Rynke, aka mig, der kommer 15 og griller i morgen aften"
- siger han så pludselig.
"Der er 11 fra efterskolen, som kommer med hjem om 2 uger"
- siger han også.
"Jeg mangler shorts og klipklappere"
- og det har han ret i.
"De andre (vennerne) får selv deres børnepenge"
- og så sagde to af vennerne; Vi skal selv betale vores tøj så.
Og så sagde ældstebarnet ikke mere om det!

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar