mandag den 15. oktober 2012

Jeg kan næsten dufte anden...

Det er da ikke spor for tidligt.
At tænke på hvad man skal give væk i julegave.
Især ikke spor for tidlig at sætte i gang hvis der skal være hjemmelavede gaver.
Og det plejer vi jo at give væk.
En enkelt baby skal ikke ændre det.
Selv om jeg godt nok har været i tvivl om, om der blev tid.
Det barn har både beriget og berøvet mit liv!
 
Jeg er jo så heldig, at jeg har mere end éen datter.
Og min ældste datter, hun er skiftevis doven teenager og hyggelig krea datter med sin mor.
 
Vi fordeler det på den måde, at jeg får ideerne, køber ind og tvinger hende igang.
Så sætter hun sig ved køkkenbordet og er lynhurtig til at lave havde jeg nu vil have hende til.
Det er ikke processen for hende, det er resultatet.
 
Resultatet synes jeg blev godt.
Helt uden at være farvet af at hun er mit eget barn.
Slet ikke.
Hun er også selv helt tilfreds.
 
Dette års gaver er med temaet:
Porcelænsmaling, svin og moustache.
 
Krusene er fra Søstrene Grene og kan erhverves for knap 10 kr.
Skålene er fra Føtex, 3 for 20 kr.
 
 
Resten har jeg været nødt til selv at lave.
Hun kan ellers godt sy med perler, men det er hendes liv åbenbart for kort til.
Dét kan jeg ikke hverken tvinge eller motivere hende til.
 
Så jeg har lavet nøglesnor i hama perler.
Faktisk har jeg lavet 3, men den ene er givet væk,
og den anden er pakket ind.
For jeg kunne heller ikke vente med at pakke ind,
når nu den var færdig.


Hos Wenche har jeg fundet opskrift på grydelappe-huse.
Jeg har ændret lidt på opskriften,
har lavet den bredere og taget ind på taget på min egen tvivlsomme måde.
Jeg kunne ikke samle mig om at tælle hver række.
 
Jeg synes de er SÅ fine og kan da næsten ikke nænne at gi dem væk.



Heldigvis - har jeg mere garn.
Tid må jeg tage når det byder sig.
 

 
Intet indlæg,
uden billede af mit yngste barn.
Som efterhånden er zen-baby.
Det er "kun" et problem at få hende i seng om aftenen.
Om dagen er hun glad og nem at gøre tilfreds.
Spiser hvad jeg byder hende og sover derefter gode lange lure i barnevognen.

 
Snut!


2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at have en teenagedatter, som kan kommanderes til at producere gaver ;-)
    Jeg er også vild med grydelapperne, og når jeg bliver rigtig gammel og får tiden tilbage, så MÅ jeg få lært at hækle :-D
    Dejligt at høre Cleo er blevet zen-baby, og hun er klart en snut!

    SvarSlet
  2. At få tiden tilbage... Det glæder jeg mig også til.
    Gammel føler jeg mig allerede ;-)

    SvarSlet