mandag den 8. november 2010

Loppefund


Kertelys - i original retrofarve...
Fra dengang hvor man fik leveret en bestilt pakke éen gang om året.
Nemlig når der var bestilt hos Daels varehus, så var julen lige om hjørnet!


Røde lys fra Brugsen, det gamle logo.
Til den nette sum af kr. 7,65.
At jeg så nu måtte slippe en ti'er er en anden sag.

Også fra genbrug - den har stået i køkkenet i nogle måneder efterhånden og ventet på julen.

Hver onsdag er jeg på genbrug.
Onsdag er nemlig dagen hvor nye varer sættes på plads.
Det er de samme damer hver onsdag - både bag disken og os der håber på at finde noget vi slet ikke vidste vi manglede. Vasen bag lysestagen er en af de ting jeg ikke vidste jeg manglede, men det var kærlighed ved første blik. Det jeg mangler mest er efterhånden skabsplads til alle mine fund.

Engang kunne jeg ikke tåle at se hensyltningsglas, uden jeg død og pine måtte have dem med hjem.
Så fandt jeg ud af, at jeg jo ikke havde noget at bruge dem til..  Og heller ikke plads til at opbevare, så afleverede dem igen. Legaliserer mit tåbelige forhold til hensyltningsglas med at det jo går til et godt formål.
Når jeg nu en sjælden gang kommer hjem med et glas, spørger min kære mand; Hvor mange gange har du købt det?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar