torsdag den 20. januar 2011

Æblet og stammen.

Æblet er i denne sammenhæng mit mellembarn, som har været kreativ og strikket:



En panda-hue!
øjne og næse har stammen hæklet, for det har hun endnu ikke lært, at hækle.
Men huen blev fin, og den skal gives til en af hendes veninder i morgen.

En samtale jeg en dag førte med ældstebarnet før han tog afsted på efterskole lød således;
Mor: Skal du have en rundpind med på skolen?
Barn: Ja...
Mor: Skal det være en pind str. 4 eller 5?
Før drengen kunne nå at svare brød mor ind igen.
Mor: Det her er så en samtale jeg aldrig havde troet jeg skulle føre med min store dreng...
Barn: He he, pind 5!

Han strikker også, og har lavet efterhånden en del huer som han bruger selv eller giver væk til kammerater.


Her ovenover er dillen lige nu udi kost - smoothies.
Ikke fordi vi behøver flydende kost, men fordi det smager vidunderligt og sikkert også er sundt.
Den består af banan, frosne jordbær, frosne blåbær, vanillesukker, mælk og A38 og mandler,
Mejeriprodukter i forholdet 2 til 1
Jeg overvejer om mandlerne skal udskiftes med hørfrøolie.
Jeg har på mit job læst om hørfrøolies mange gode egenskaber, og det er da lige før, jeg synes det er det nye sort inden for Omega 3-6.

Tilbage til det kreative...
Jeg har været afsted på læderkursus, fik lavet et bælte færdig, sat tryklås i en pung jeg har syet i julen, og lavet nøglesnore. Jeg har planer om en lille taske til svigermor. Punktum, som i jeg aner ikke hvad jeg mere skal kaste mig over udi læder....

2 kommentarer:

  1. ud over at din smoothi ser total lækker ud, så tillader jeg mig også at kommentere dit glas. Jeg ønskede mig dem i julegave, men de var ikke imellem de ellers rigtig gode gaver, så dem skal jeg altså ha anskaffet mig. De er bare fine

    SvarSlet
  2. Sarah - jeg ønskede mig mine i julegave, og fik ikke mindre end 12 stk. Og jeg er så glad for dem. De er smukke med indhold i, pga. kurverne :-)

    SvarSlet