onsdag den 9. februar 2011

Hønsefødder og gulerødder?

- Og halsen af en svane...

Da det er mig der er chefkokken når jeg har fri, så er det som regel også mig der bestemmer hvad vi spiser.
For ikke at knække min egen svanehals i udfordringen på dagens menu, og det ikke bliver gentagelser hele tiden, er der ofte ønsker om koge/bage-bøger på min ønskeseddel.
Gennem tiderne er det blevet til disse:


Foruden alle de print jeg har fra diverse blogs og sider med opskrifter.
Den mappe jeg lavede i folkeskolen, da vi havde husgerning, har jeg også stadig i samlingen.

Mine madvaner er vist generelt dårlige - 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider om dagen som der anbefales det kommer jeg aldrig op på!
Morgenmaden skal jeg tvinge i mig, og det gider jeg sjældent - men hvis jeg nu i køleskabet havde så lækket et stk kage som Hanne viser på dagens udfordring; Så kunne jeg spise det i sengen før jeg endda havde overvejet at rejse mig!
Mit hovedmåltid er aftensmaden. Og første gang jeg skulle møde mine svigerforældre til spisning, i dette ægteskab, foreslog min kære husbond at vi kørte omkring en pølsevogn, så jeg ikke var så sulten og kom til at ødelægge det ellers gode første indtryk jeg skulle gøre...
Vi er ikke økologiske her i huset, heller ikke kernesunde - men vi kan lide at lave maden selv fra bunden, eller det bilder jeg mig ind vi kan, jeg kan hvertilfælde!
Friske grøntsager smager bare så meget bedre end grøntsager fra frost!
Vi har lidt plads at dyrke grøntsager på i haven, og det gør vi.

Gulerødder - jeg kan spise et kg gulerødder om dagen. Jeg kan godt høre hvor tungt mine omgivelser sukker, når jeg på min arbejdsplads finder mine gulerødder frem og gnaver dem i mig.
Det larmer ret meget at spise rå gulerødder :-))

Hønsefødder har jeg mødt på mit læderkursus - skindet af en hønsefod..
Først synes jeg det var en syg ide, men det er vel ikke værre end at flå skindet af en struds, ko, får eller krokodille!
Vi har alligevel slået dyret ihjel, hvorfor så ikke udnytte det hele.

4 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne koge- og bagebøger, du har der i den fine tallerkenrække. Jeg bliver helt misundelig.
    Ja, tænk, hvis lagkage var sundt og vi skulle spise det til morgenmad ;o)

    God dag

    SvarSlet
  2. Noget af det bedste er køleskabskold lagkage fra morgenstunden af;)))

    SvarSlet
  3. gode bøger du der har i reolen :) også jeg elsker gulerødder mums :)

    SvarSlet
  4. Det ser godt ud :) Hvornår spiser vi? ;)

    Tror også det er bedst og holde sig langt væk fra kernesund, har den i min samling, men er så gal på den, den må ryge ud Basta :)

    SvarSlet