søndag den 27. februar 2011

Så er den konto tømt!

Nej, jeg hentyder ikke kun til lønkontoen.
Det er aktivitetskontoen.
I 6 år har vi boet i det hus vi bor i nu.
Og i samtlige 6 år har vi bygget om.
1. salen er færdig, og har været det længe - der har bare manglet en ny trappe.
Som vi satte op for et par mdr. siden.
Og i går blev sidste finish på trappen lavet.
Det gav energi til en kraftig oprydning af første salen.
Mellembarnet klarer selv sit værelse.
Yngste bruger stort set ikke sit, siden han har et nedenunder også.
Ældste er ikke hjemme, og når han er, er det ikke oprydning og rengøring han prioriterer.
Ikke at det var det da han boede hjemme!
Så jeg jævnede ældstes værelse.
Og gangen på første sal.

Fatboys wannabe's -som Skipper, vores hankat, har været nødt til at tisse i.
Jo, den var nødt til at gøre det, fordi jeg kom til at lukke den inde på yngstes værelse, uden mulighed for at komme i kattebakken.
Ualmindelig dårligt lugter sådan en pude, efter en kat har tømt blæren i den.
Så ud!


Jeg synes ældste er vokset fra den røde skænk.
Det ved han så ikke før han kommer hjem næste weekend.
Ind kom den istedet for på yngstes værelse.
Kommoden gad jeg ikke se på længere - så kom også ud.




Kitte-katten er sur!
Den var nemlig fuldstændig ligeglad med at sækkepuden lugtede,
den var alligevel god at sove i!
Vi, som i katten, har døjet med øremider, og har derfor fået ødelagt brusken i sit øre.
Vi har trolig en aftale med dyrlægen hver 14. dag til jeg er 110% sikker på det skidt er væk.
Yrk!


Slyngelafdelingen, hvor ældste gerne hiver et par stole hen og holder en lille fest!
Kitte-katten er rastløs.
Sagde jeg egentlig ikke, at vi var færdige på første sal?
Det er vi så alligevel ikke, der mangler radiatorer i gangen.


Gangen set fra mellembarnets ende af gangen.


Genbrugsguld, både kisten, stolen og spejlet er fra genbrug.
Ligesom sofaen i slyngelafdelingen.


Sølv sko.
Som jeg fandt i den hvide kommode.
Og som jeg ellers har beskyldt min søster for at have lånt, og ikke afleveret.
Hun sagde godt nok, at hun synes de var grimme og derfor ikke havde lånt dem.
?!
Det viser sig så, at min kære  mand var træt af at se på skotøjsæsker under min seng...
Må huske at undskylde over for søster!


Har i tænkt over hvad der mangler i gangen? 
Og jeg mener ikke farverig kunst, for det mangler også.

Jeg havde glemt alt om lamper!
Der er ellers lavet lampeudtag til der kunne være en lampe mellem stort set hver bjælke.
Må have hovedet i blød.
Hurtigt!
For ellers kommer der en 7 meter lang industri-ting af en skinne.
Nej vel?


4 kommentarer:

  1. Det gør godt at få ryddet op. Hvis du trænger til at komme af med gyngestolen, må du endelig sige til... Den vil passe godt ind hjemme hos mig :o)
    Kreative hilsner fra
    Karina
    www.unikarina.dk

    SvarSlet
  2. Karina - det skal jeg huske, hvis jeg mod forventning vil af med den :-) Det er jo først nu den kommer til sin ret, hvor jeg har fået ryddet op.

    SvarSlet
  3. Åh der må tænkes hurtigt her - lysskinne :O.
    Vi havde samme "fornøjelse" med katten i fatboy "en hjemmegjort" - ÆV.
    Uha det kan tage lang tid med sådan en omgang ombygning. Vi har boet her 17 år og er stadig ikke færdige endnu - maleren har dog lovet vi er færdige næste sommer :).
    Håber I bliver færdige hurtigere.

    SvarSlet
  4. Det er et spørgsmål, hvad der vil passe af lamper der mellem de skønne bjælker. Den her har vi i stuen i 2 størrelser, og en af på ungernes værelse.

    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10122911

    Og skoene er da super flotte, æælsker metalfarvede sko.

    SvarSlet