torsdag den 3. marts 2011

Dagen er tiltaget...

Med nogen tid.
Det betyder ikke så meget for mig præcis hvor mange minutter.
Det der betyder noget er, at jeg pludselig opdager, at det er lysere når jeg skal ud om morgenen.
Og det gør jeg helst ikke før kl. 6.45.
I dag var klokken 7.30 - og jeg sad på terassen og opdagede lyset.
Med det kom lysten.
Lyst til at indrette drivhuset, bruge en mindre formue på planter og blomster.
Lave, som i få min mand til at lave, en flisegang i drivhuset, lave en lille terasse ved siden af drivhuset
hvor den kan stå 2 liggestole.
Og på den anden side kan der plantes hindbær.
Sommerfuglebuske plantede vi sidste år, men fik også spritterhunden.
Så det er en ommer!


Jeg glæder mig til at sidde på bænken og nyde varmen.


Fridagen i dag er ændret til en aftenvagt.
Så har jeg derimod fri på lørdag - og fredag kommer ældstebarnet hjem på weekend.
Det glæder han sig til, og jeg glæder mig til at han kommer hjem.
Bedstevennen fra efterskolen kommer med. - ja ham han lige har tilbragt hele vinterferien sammen med.
Lur mig, om ikke bedstevennen fra folkeskolen også flytter ind i weekenden.


2 kommentarer:

  1. Jeg har lige vist min kloge mand drivhuset og sagt at sådan en ønsker jeg mig til morsdag. Det er godt nok fint, og den ville da helt sikkert klæde min have.
    Og jeg får lyst til at hive havemøblerne frem og gøre dem klar. Venligst hold mig tilbage, det er jo lige en kende for tidligt.
    Go torsdag.

    SvarSlet
  2. Ih, sikke dejligt drivehus du har :) - skal blive skønt når det kan fyldes med alskens grønt, glæder mig til at se :).
    En misundelsværdig bænk der står - lige til en kop kaffe i solnydningen.
    God appetit med kagen, er ikke det mindste misundelig :O - og dog ;).
    God fredag

    SvarSlet