torsdag den 5. maj 2011

Madam Skrald...

Kan i huske hende fra Fraglerne?
Jeg kan huske jeg var barnepige for 3 drenge da jeg var dreng.
Den lille sov altid, de 2 større så Fraglerne.
Altid.

Nåeh men, madam skrald, hun sidder i en stor bunke l....
Hun ser ud som om hun trives.
Jeg sidder også i en stor bunke l...
Og jeg trives ikke!
Jeg kæmper en kamp med mellembarnet.
Som ikke skal pensles nærmere ud her.
Hun er teenager, ik?!

Og så bliver jeg rastløs når jeg hele tiden synes jeg skal tænke på og over hende.
Så hvad bedre end få tiden at gå med, end lige hive alt ud fra skabe?
Foruden jeg var hjemme hos min moar i går,
og hun havde fundet en kasse fra da jeg legede med patchwork.
Så en kasse med stof og fyld fik jeg hjem.

Siden mit køkken nu var fedtet ind i stof og tegninger og fiberfyld,
så hev jeg da liiige alt ud af skabe i soveværelset.
Støvler og sko og læder og garn og gavebånd og papir.

Og så har jeg samlet det i stuen.
Så som nogen madam skrald sidder jeg midt i det hele.

Jeg skal have ryddet ud.
Og op.
Yngste drømmer om loppemarked.
Jeg kan lave mit eget.

På min arbejdsplads vil vi planlægge car boot.
Men jeg synes ikke jeg havde noget jeg kunne bidrage med.
Jeg er jo glad for de ting jeg har.
Ha!
Nu har jeg fundet utallige meter stof, flere par fodtøj aldrig brugt.
Tasker, skind, sengetøj, pengebokse som jeg aldrig bruger eller får brugt.

Foruden de ting jeg ikke bruger, men heller ikke har planer om at skille mig af med.
Fx. pengesedler fra jugoslavien.
Og minder om en ferie på motorcykel,
med 5000 km's rysten nyrer og øm bagdel.

Videre i oprydningen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar