fredag den 6. maj 2011

Om at holde fokus..

Det var jo oprydningen jeg havde gang i.
Men tænkte det var skønnere at bage.
Så bagte en plade boller, den skønne Kage med karamel, og
kokoskys.
Foruden lavede en gryde marmelade, inspiration herfra.
Fulgte opskriften, og vil nok en anden gang være lidt mere large med sukkeret.

Nu har i jo ikke en jordisk chance for at vide,
 hvor dårlig jeg faktisk er til at bage boller.
Eller plejer at være.
For nu har jeg fundet en opskrift,
 hvor selv endda jeg kan få en klat dej
til at ligne en thebolle fra bageren.
Og det smager bedre!

Den får i lige her:

50 gram gær opløses i
5 dl. lunken vand.
Tilsæt
50 gram sukker,
2 tsk salt,
130 gram flydende margaring/olie
900 gram hvedemel.

Jeg smider det hele i køkkenmaskinen, og så lader jeg det hæve i 30 min.
Hælder det ud på bordet, og deler i 16.
Triller til boller, og efterhæver i 30 min.
Pensl med hvad du bedst kan li.
Bages ved 200 grader i 12-15 min.

Wupti, og jeg ser for mange reklamer,
så er der en plade boller.

Da jeg så i går stod der med 16 boller, 4 glas marmelade, 30 kyskager
og karamelkagen, tænkte jeg;
Det er liiige rigeligt til os 4..
Så vi holdt et lille impulsiv kaffegilde i aftes.

I dag, i dag burde jeg så nok rydde op, ik?!

1 kommentar:

  1. Åhhh hvor hyggeligt med et impulsivt kaffegilde med hjemmebag til :-). Jeg hader at lave mad men eeeelsker at bage (og det bliver også nogen gange til lidt vel rigeligt). God weekend :-)

    SvarSlet