onsdag den 13. juli 2011

Jeg har slidt på mit ægte- og forældreskab!

I ikke mindre end 10 dages ferie i Italien.
Jeg har ønsket både børn og mand hen på den mark hvor peberet gror.
Jeg har slidt på min selvtillid, efter 7 dage i bikini med sved mellem både lår og baller.
Utrolig så kropsfikseret man bliver af at gå i bikini.
Både ens egen krop og andres.

Og det er ikke kun mig.
Også mellembarnet brokkede sig.
Især over sine fregner.
"Hvorfor fanden er det jeg har arvet dine fregner, og ikke istedet for arvet det-der-med-du-ikke-kan-tage-på-i-vægt?" Brokkede hun.
Det er ikke fedt at synes det er cool at være bleg, når man er en uge i min. 28 grader, hvor solen bager fra man står op, til solen endelig har tænkt sig at gå ned.
Så det var lidt en misforståelse at slæbe dét barn ned i varmen.

Yngste brokkede sig ikke over fregner, eller sin krop, eller varmen.
Han kastede sig i bølgerne eller poolen og havde the time of his life.
Ciao Bella - her kommer jeg!

Ældste er, som altid, ham der udfordrer mine forældre-evner big time.
Han skulle fanme ikke ud og se nogle atraktioner.
Fanme heller ikke med ud og spise.
Fanme slet ikke med på noget marked.
Skulle fanme heller ikke bruge tid på at vente på jeg læste blogs.
"Blogs er for dem uden et liv" Citat slut drengen.
Gad godt bade i havet, men da ikke sammen med os.
Også han var træt af at se på min krop.
Han fandt en ny ven - som var hans spejlbillede.
Så Dupont og Dupont hyggede sig med vand, tøser og alkohol.
Hvad giver man drengen der har alt?
Min kan få antabus.

Jeg fik omkring 15000 nye fregner.
Fregner ud i yderste led på fingre.
Fregner fra bikinitrussen til vristen.
Fregner fra yderste finger-led til skulderne.
Et ukendt antal myggestik.

Jeg har set pære-marker, humle-marker, gladioles-marker, vin-marker og
solsikke-marker.
Har solet i den blødeste sand, i den skrappeste sol.
Har badet i havet, i den skønneste temperatur.

Jeg har skændtes med både mand og børn og tænkt;
Hvorfor var det lige jeg troede det var en god ide at klemme os 5 sammen
i det Krøllede Håb ned gennem Europa?

Og jeg har haft den dejligste ferie, hvor jeg har nydt at lave absolut ingenting.
Nydt at være sammen med mand og børn, og pludselig tænkt, at jeg da havde
glemt alt om mit arbejde.
Fuldstændig koblet fra hverdagen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar