fredag den 4. november 2011

Inspiration gone wrong!

Jeg bruger energi på at inspireres af andre blogs.
Leder af og til febrilsk i google billeder efter "noget" som jeg kan finde ud af.

Så kom det pludselig til mig, da jeg så en kogle med fedt og fuglefrø;
At det lavde jeg da sidste år!
Fandt kogler, købte fedt og frø - og lavede ophæng.

Nu er vi ikke plaget af mange fugle i haven.
Faktisk var det spild af tid at lave, eftersom de eneste fugle vi så i haven,
er skader.
Og de forsvandt da ungerne faldt ud af reden og hundene sørgede for,
 at gøre en ende på deres liv uden for reden.

Men fedt-frø-koglerne blev hængt op på tørrestativet.
Uden tanke på, at spritterhunden er en klon mellem en kænguru og hund.
Dvs. kræet hoppede op og hev dem ned.
Den lider så af alvorlig spiseværing og skal være meget sulten for at overviden sin væring.
Så det blev gravhunden der indtog de kugler.
Sådan en gang fedt fremmer peristaltikken i udpræget grad hos en hund.
Get the picture?

Jeg synes stadig det er en smuk tanke, at lave dekorativ ophæng til glæde for både småfugle
og os der skal kigge på.
I andre uden hoppende-hund og med fugle - var det noget for jer?


2 kommentarer:

  1. Hahha for fanden da Anette, hvor kan du bare beskrive det mega levende - åhhhhh ja jeg kan sagtens se billedet for mig af en hund, hvor peristaltikken ikke fejler noget :-)

    SvarSlet
  2. Hund på kængurustylter! Sejt ;-)

    Må tilstå at vi ikke gør så meget i det der. Hunden hopper alligevel op overalt.
    I DK har vi et foderbræt som er så bredt at hun ikke kan nå fuglefrøene!

    SvarSlet