lørdag den 26. marts 2011

Jamen, sikke en lørdag!

Fri-weekend og alene med ældstebarnet.
Altså bortset fra resten af familien.
Det er første gang i år, at vi har haft ham for os selv, uden der har været nogle af hans kammerater her på weekend.
Og det varede lige frem til i formiddag, hvor bedstevennen fra folkeskolen kom.
Han er vores 4. barn, og velkommen.
Men først havde jeg haft fornøjelsen af ham i haven, hvor han tussede rundt og hjalp med at slæbe og rydde op i drivhuset.
Han glæder sig til at flytte hjem igen.
Siger han savner Thy, bedste-vennen og -veninden.
Og jeg siger han savner sin moar, hvilket han ikke benægter.

Yngstebarnet kunne lokkes ud af og med sin nye cykel.


Vi har ikke mange fugle i vores have, vi har tilgengæld mange husdyr, som jagter
de få fugle der forvilder sig ind på matriklen.
Men den her, som jeg købte på vores sidste københavner-tur,
den tror jeg kan få lov at have et langt liv i haven.


Tilbehøret til aftenens menu er forberedt.
Agurkesalat lavet af en agurk, marineret i 2 dl sukker og 2 dl eddike og peber.
Serveret med en,
eller 2 når nu jeg ikke aner hvor mange ældstebarnet inviterer til spisning,
grydestegt kylling.


Jeg tror lørdagen bliver lang her i huset.
For ældstebarnet har fået lov at holde fest i slyngelstuen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar