onsdag den 9. marts 2011

Kære fucking dagbog...

Hvis jeg kunne, så sprang jeg i dag over.

Jeg synes nærmest; jeg har samlet en lort op og bidt i den...
Sæt selv melodi på.
Eller se her

Første halvdel af dagen har jeg beskrevet.
Resten af dagen er kun blevet værre.
Først filtede jeg de luffer.
Filt for dummies?
Det er absolut ikke en spidskompetence!
Jeg formåede at få de sikkerhedsnåle viklet uhjælpelig fast i luffen.
Som forøvrigt blev alt for kort fra tommeltot og resten af fingrene.
Tommeltotten var nærmest kugleformet.
Arkiveret lodret - uden fotodokumentation af fiaskoen!

Lidt positivt er, at jeg er startet med fiskehuen, og det ser lovende ud.

Så lavede jeg aftensmad, og i overskud var 2 fiskefilet'er.
Som kattene kunne få.
Men.
Det tænkte spritterhunden åbenbart at den skulle have.
Så den forsøgte, at få den låge op der adskiller gang og vaskerum.
Med det resultat, at den fik sat en pote fast i lågen.
Så pludselig skreeeeeeg hunden.
Og jeg ilede ud i gangen for at se hvad der skete.
Der stod/hang kræet i den ene pote mens den hyyyylede.
Og jeg selv råååbte efter mellembarnet, at hun skulle komme og hjælpe mig med at få den fri,
Jeg greb hunden i nakken, for at få den tættere på lågen, så den ikke trak og vi derved kunne hjælpe den fri.
*Haps*
Så sad der et sæt tænder i min arm.
Av for s...., nu var både hund og jeg chokeret!
Heldigvis var det piece of cake at få hunden fri, uden yderligere skader.

Og så fik jeg jaget mellembarnet ud af vaskerummet, mens hun fik ordrer på at låse lågen, så vi var sikker på at hunden ikke skulle bide igen.
Jeg tænkte ikke så hurtigt lige dér.
Jeg er ikke bange for at den skal bide umotiveret.
Men den havde tydeligvis ondt i poten, som den haltede på.

Og så fik jeg tid til at se til min arm.
Pis.
Der sidder et sæt hundegebis-aftryk i min underarm.
Og det kunne bløde 2 dråber, så der var hul på huden.
Og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået stivkrampevaccine.
"Er der dyrlæger der har døgnåbent?"
Ville mellembarnet vide.
Øhhh, nu ser vi lige tiden an.
Mens jeg ringer til vagtlægen.
Som da heldigvis sagde, at der må gå op til 72 timer, fra et bid til man skal have en vaccine.
For jeg var ikke i stand til at køre bil på det tidpunkt.
Er ikke rutineret i at blive bidt af kæledyr.
Og kunne slet ikke overskue, både at være chokeret pga hunden, og være alene afsted med mig selv som patient, samtidig med jeg skulle have yngste med - for ham den kære er på kurus, med overnatning.
Og jeg har heller ikke lyst til at afslutte en hel igennem dårlig dag med en vaccine.
 Gør det ikke skide ondt at få den vaccine?
I må godt lyve!

Update på spritterhunden er, at den støtter på benet.
Jeg selv får nok heller ikke varig men!

Skal i se?



Lød det værre end det ser ud?

Kære dagbog, nu vil jeg håbe dagen snart er slut.

Kærlig hilsen

Annette
aka
Dramaqueen.


5 kommentarer:

  1. Av av... Stakkels jer alle 3... Altså dig fordi du blev bidt og forskrækket, barnet fordi det sikkert også blev meget forskrækket og det bette kræ...hvorfra kommer navnet på kæle/bide dyret? Er sikker på at en sådan vaccine er vand ved siden af det bid du lige har fået. Hvor er det bare typisk at sådan noget sker når manden er ude af huset... God bedring.
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Anne - vi kalder hunden for spritterhunden fordi den ligner sådan et gadekryds af en hund som vagabonder har bundet fast til deres barnevogne. Og så har vi fordomme omkring, at vagabonder er alkoholikere. Det er pinligt at indrømme, men sådan er vores humor her i huset. I virkeligheden hedder den Lis, og det er også det navn den lystrer :-) Når ellers den lystrer.
    Og tak for kommentar :-)

    SvarSlet
  3. Åh stakkels jer altså - sikke en lortedag - ØV.
    Nej det gør ikke specielt ondt - du kan være ganske rolig :).
    *GGG* - jeg troede da det var en forhenværende vagabond hund med det navn (hvad siger det så lige om mine fordomme :p)
    God bedring med alle dårlig dommene - håber dagen i morgen må blive en aldeles fantastisk dag :).

    SvarSlet
  4. Hold nu k.... en dag du har haft dig.... Håber at solen må skinne på din vej imorgen:)

    SvarSlet
  5. Øv for en dag. Håber sårene heler hurtigt. Og nej, det gøre ikke ondt at blive vaccineret, hvis man lige ser bort fra det lille prik, når lægen stikker ;-)

    Håber spritterhunden også er ok igen.

    SvarSlet