lørdag den 25. juni 2011

Om fordomme...


Fra 1. juni til midt i marts giver vi gaver.
Til forældre, søskende, børn, nevøer og niecer.
Foruden værtindegaverne.

Som i aften hvor vi er inviteret hjem til min søster at spise.
Så skal hun da have en værtindegave.
Ik?
Det er ikke kun en gave, det er også opdragelse.
Hun er yngste barn af 3.
Mig?
Jeg er ældste, hvis der var nogen der var i tvivl.
Og det er ikke fordi jeg er speciel krævende.
Forventer ikke at hun medbringer vinen.
Selv om hun er uddannet tjener og arbejder i en vinhandel.

Hun kunne sætte sit barn til at tegne en tegning til sin moster.

Som jeg har sat mit barn til at tegne til hende.
På krympeplast.
Det er en bondegård, hvor der er grise og får.
At det så er heste de har, who cares.
Sat på en brochenål.
Der er ikke et øje tørt!


Og i næste uge fylder min far år.
Det har jeg vidst længe.
Uden dog at få købt en gave.
Så har selv lavet en.
Hvad er mere passende til en mand der har brugt hele sit arbejdsliv
på at partere bacon fra grisen?
Det er inspireret af en blogger der har lavet grise i selvhærdende ler.
Men jeg kan altså ikke huske hvem?


Og så tog det lidt overhånd for mellembarnet og jeg.


Et af de spørgsmål yngste er meget optaget af lige nu er:
Hvem kom først, kyllingen eller æg'et?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar