onsdag den 28. september 2011

Mit liv som borebille.

Jeg er altså stadig i live.

Hár været på ferie med beboerne på mit job.
Havde ellers fortrudt big time at jeg havde meldt mig.
Men kom afsted, og havde alletiders tur.
Jeg fik mine 8 timers søvn hver nat, modsat mine kollegaer,
 og var frisk til at deltage i de ture vi planlagde.
Vi så ikke mindre end 2 slotte på Sjælland.
*Gab* tænkte jeg - er sgu ikke så kulturel.
Men hvor var det bare en stor oplevelse.
Har hilst på Holger Danske.
Skal hilse og sige at han er kold i røven.
Har selv mærket efter...
Nu kan jeg slet ikke vente til jeg får mulighed for at tage især yngste med på slot.
De 2 store vil jo nok betakke sig. Eller, det vil de!
Fik set utallige strandvillaer.
Uden køkkenhaver.
Jeg gider sgu ikke bo på strandvejen, når der ikke er mere have end et frimærke.
Og har da heller ikke råd.

Har haft fødselsdag.
Fik bla. lækker lækker halskæde.
Holdt en eksklusiv lille fødseldags-kaffe-komsammen.

Nu mangler kun mellembarnets fødselsdag.
Så har alle i familien haft fødselsdag i år.
15 år bliver pigebarnet.
I morgen.
Som hun har fejret for vennerne i weekenden.
Telt på terassen og
30 unge mennesker deltog.
De havde en god fest.
Og jeg har lovet hende, at hun aldrig får lov at holde fest igen.
Stikord i forbindelse med den straf er; uhæmmet druk og uropatrulje.
Fanme første gang i mit liv jeg ringer efter politiet, og jeg håber da aldrig det skal ske igen.
Festen indbragte et stk. ny svigersøn.
Så hun er glad.

Ældstebarnet er begyndt på handelsskole.
Det var han måske også sidst jeg huskede jeg har en blog?
Whatever, han er på skole, og planlægger sin fritid så han kan nå at lave lektier.
Det er over forventninger med ham!

Yngstebarnet - det er op af bakke med ham i skolen.
Faktisk går det slet ikke.
Det har kostet en del tårer, mine altså, men jeg forsøger at være optimistisk,
og han synes nogle dage selv det er gået godt.

Jeg har forsøgt at være kreativ, og strikket både vanter og strømper,
foruden en enkelt hue. Til julegaver.
Og så har al kreativitet forladt min krop.
Kæmper med en hæklenål og nørkler med at hækle små juletræer som pynt på julegaver.
Men det er lige før jeg væmmes af hvor kedeligt jeg synes det er.

Jeg holder ferie i denne uge, og tak skæbne for det.
Er slidt helt ned.
Har været så grådlabil, at jeg tudede da Lars løkke måtte takke af som statsminister.
Gider ikke at være kreativ, gider åbenbart godt gentage mig selv.
Gider ikke lave mad.
Gider godt bage og har bagt muffins til festen i haven, 80 stk.
Som blev rigtig fine og gode, men som promillen stiger falder appetitten åbenbart.
Gider bage igen i morgen.
Gider slet ikke gøre rent og ordne vasketøj.
Trænger til noget sol - ligner en uden puls.
Har været holdt med at ryge, i 3 dage, men fik så ondt af mig selv...
Planlægger at holde igen.
Har næsten ikke engang lyst til at købe nye støvler.
Næsten, blev der sagt!

Synes nærmest jeg har været ned og som nogen borebille bide i gulvbrædderne.
Tror det vender nu.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar