søndag den 2. oktober 2011

Der burde være fotodokumentation!


Af min første dag som kræmmer.
Ja - jeg har været til bagagerumssalg.
Med min egen bod.
Havde tømt skabe og skuffer for alt det jeg gennem tiderne har skrabt sammen.
Altså de ting som jeg enten har mange af, fx. tallerkner, glas og krus eller aldrig bruger.
Et bagagerum var ikke nok til at rumme alt det jeg havde fundet frem.
Så vi fyldte både konebilen og familiebilen.
Og der var stadig pladsmangel.

Jeg ved så nu, at jeg ikke har helt samme opfattelse af hvad der er hip, som kunderne!
Fx. havde jeg da troet at Erik Kold dåserne ville blive revet væk.
Eller Wiinblad krus og retro magnet-kuglelampe.
Foruden Canada-glas fra Holmegaard og gamle sodavandsglas med slibinger.

Men nej - det var alt muligt andet skønt/skørt som blev revet væk.

Ham den kære, jeg selv og yngste var afsted.
Selskab fik vi af min søster og min moar.
Som synes det var skide skægt at være kræmmere.
Men de skulle heller ikke stå eller sidde på en plaststol i 5 timer,
på en søndag hvor solen skinnede fra en skyfri himmel.

Fik solgt for en mindre formue, og nøjedes med selv at købe et par øreringe.
Fik heller ikke set ret meget, da ham den kære fik ticks ved tanken om at huske alle priserne
på mine lopper.

Min søster var fyr og flamme, og har allerede fundet frem til næste loppemarked, 
hvor jeg kan få siddesår, mens hun render rundt og kun kommer tilbage til den trygge base når poserne bliver for tunge.

Kameraet lagde, som så ofte, hjemme på sin plads i en skuffe.
Hvor der nu er bedre plads!


2 kommentarer:

  1. Sejt at du rent faktisk fik skrabet penge sammen! Så vil jeg også holde loppemarked. Har sikkert en masse skrammel som folk gerne vil købe..

    Jeg skal da lige høre hvorfor du måtte ringe til politiet?

    SvarSlet
  2. En af de unge mennesker havde det lidt svært, og havde forsøgt at dulme sine problemer med både alkohol og stoffer. Og så knækkede filmen for ham, og vores pædagogiske evner rakte ikke til at dæmpe ham, så var nødt til at ringe til politiet. Det var bestemt ikke rart!
    Derimod var det sjovt med bagagerumssalg, uden jeg dog gad at være kræmmer hver weekend :-)

    SvarSlet