mandag den 5. marts 2012

Her burde være både fotos og link-love.

Men, det er der så ikke!

Jeg har et eller andet sted, på en eller anden blog, fundet en opskrift på romkugler.
Det er nemt, og det giver gode point på; Den gode mor-konto.

Man tager, med venstre hånds tommeltot og pegefinger - hvor er det godt, at jeg ikke er ergoterapeut,
for det havde jeg ikke tålmodighed til!
Altså, man tager en hindbær-roulade.
Den kan sagtens tage fra hylden hos købmanden, ellers kan man selv bage.
Så tager man en mazarin-tærte.
Den kan vel også bages selv, jeg har dog aldrig forsøgt.
Tager papiret af, og putter begge, dvs både roulade og tærte, i en røreskål.
Tilsæt en spsk. cacao.
Røres sammen, jeg brugte røremaskinen.
Det røres til en lind masse.

Og kan så formes til romkugler, og trilles i "kuglepynt".
De kan sagtens stå på køkkenbordet i flere dage uden at blive tørre.
Og der går ikke en dag med de kugler på bordet, uden ros fra ens yngel.




1 kommentar:

  1. Hjemmelavede romkugler er fantastiske. Min opskrift er 2 hindbær roulader, 2 mazarintærter, en flaske romessens og kakao efter behag. Fordelen ved denne opskrift er at der bliver dobbelt så mange ;-)
    Jeg ruller dem i smeltet chokolade og kokos eller krymmel

    SvarSlet