fredag den 17. august 2012

Trods minimal indsats..

I både have og drivhus, så trives det over al forventing.
Det kan godt være, at ham den kære han ikke mener det er pga minimal indsats,
men fra min side, så har indsatsen stort set kun være at plante, og stikke ordrer ud for hvornår der skal vandes, og leges med rionet.
Jeg synes, uden at sætte noget lys under nogen skæppe, at det var en genial ide at bruge
net til at støtte klatreblomster og agurker.
Og aldrig har vi haft en agurk som har vokset så godt og givet så mange agurker.
Tomaterne havde en sløv start, men det mest fordi de blev købt så sent.
Der var lige en baby der distraherede.

På gulvet står pletter i luften, og en Dronning Ingrid.
Spejlet, det er for at snyde drivhuset større end det er, og så gad
jeg ikke bruge det indenfor mere.
En form for opbevaring af interiør...



Agurkerne vælter frem.
Vi bliver trætte af agurkesalat og tzatziki før den plante giver op.


Mellem tomaterne står krukker.
Men - de tåler ikke at stå i et drivhus hvor der ikke bliver vandet hverken
hver dag eller hveranden.
Så de er døde.


Her er et loppefund.
Ikke et nyt men et rigtig nyttig et af slagsen.
Og så morer jeg mig pænt meget når jeg skal binde tomater op.


Et lille hjørne i haven, som jeg synes er specielt vellykket.
En sommerfuglebusk og høstanemoner.
Høstanemoner et en favorit.
De breder sig velvilligt, holder ukrudt væk og er så smukke.
Whats not to like?!

De er lidt svære at tage stiklinger fra, men jeg har luret,
at de skal stå i rigtig vådt jord mens de får fat.
Og så lykkes omkring halvdelen.

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar